כיצד לתרגל SQL

You are currently viewing כיצד לתרגל SQL
Image by Mudassar Iqbal from Pixabay
  • קטגוריה:שפת SQL
  • זמן קריאה:זמן קריאה 1 דקות

נכתב על ידי יובל מרנין.
לשרותי מנטורינג של דאטה אנליסט לחצו כאן.


במקום להתקין סרבר על המחשב יש אפשרות פשוטה וקלה יותר. ניתן להתחבר לסרבר בענן שההגדרות שלו כבר מוכנות וכל מה שצריך לעשות הוא לטעון אליו דאטה ולהתחיל לשחק עם הטבלאות.

במאמר הבא אסביר כיצד לעשות זאת במספר שלבים פשוטים יחסית.

מתחברים לדאטה בייס מנוהל

במקום להתקין שרת על המחשב הביתי, אפשר להתחבר לדאטה-בייס מנוהל בענן שבו יש מעט מאד צורך להתעסק בהגדרות ובתחזוקה.

אני ממליץ על שירות בשם ElephantSQL. השירות עובד עם PostgreSQL שהוא מנוע SQL מתקדם ומאד שימושי בתעשייה. לאחר ההתחברות, יש להגדיר דברים בסיסיים כמו באיזה מיקום תרצו שהסרבר יהיה (מומלץ להגדיר מקום קרוב גאוגרפית לישראל).

בחבילה החינמית של ElephantSQL אפשר לעבוד עם טבלאות בגודל של עד 20 מגה. זה יכול להספיק לתרגול בסיסי מאד. אם תרצו להגדיל את כמות הנתונים זה יעלה לכם סכום צנוע של 5 דולר בחודש.

התקנת תוכנה לעבודה עם דאטה-בייסים

בשלב הזה יש להתקין תוכנה שתתחבר לדאטה-בייס.
תוכנה חינמית מאד פופולרית בתעשייה היא DBeaver. בעזרת DBeaver אפשר להגדיר חיבור לדאטה-בייס, לטעון טבלאות ולכתוב שאילתות SQL.

בסרטון הזה אפשר לראות כיצד ניתן להתחבר לשרת של PostgreSQL (המנוע שהשרתים של ElephantSQL עובדים איתו) ואיך להתחבר לתוכנה.

טעינת טבלאות

כל שנותר לכם עכשיו הוא לטעון טבלאות לשרת.

אם בחרתם להשתמש ב- DBeaver יש לבחור את הדאטה-בייס שהתקנתם בתפריט מצד שמאל, לבחור את הסכימה המתאימה (אם לא יצרתם סכימה ייעודית לתרגול, אפשר להשתמש בסכימת public) ללחוץ על שם הסכימה עם כפתור ימני ולבחור import data. בתפריט שיפתח יש להתקדם עד שהטבלה תיטען לשרת.

לאחר שהטבלה נטענה אפשר לבחור ב- Tables את שם הטבלה, ללחוץ על כפתור ימני, לבחור read data in SQL consoles  וכבר תיווצר לכם שאילתה ראשונה שאותה אתם יכולים לשנות לפי מה שתרצו לשלוף.

היכן ניתן למצוא טבלאות לתרגול

באתר של Kaggle ישנן עשרות טבלאות פתוחות לשימוש. בתור התחלה מיצאו טבלה קטנה ופשוטה ושחקו איתה. שימו לב לגודל הטבלה כיוון שבגרסה החינמית ElephantSQL מוגבל ל 20 מגה.

לסיכום

אני יודע שלמרות ההסבר במאמר זה עדיין יהיו קשיים בהתקנה. להתעסק עם סרברים יכול לעיתים להיות קצת מסובך למי שלא מגיע מרקע טכני. בסופו של דבר לא יהיה מנוס מלכתת רגלים ולראות סרטוני Youtube כדי למצוא את הפתרון לבעיות.

נכתב על ידי יובל מרנין.

ליצירת קשר:
[email protected]

לתרגול שאלות מוכנות ב-SQL ללא התקנה של סרבר לחץ כאן.

Yuval Marnin

לחברות המעוניינות בשירותי פרילנס או מנטורינג של אנליסט, ניתן לפנות אליי ל[email protected]